Ezt a bejegyzést már vagy ezerszer írtam meg képzeletben, de most jött el az a pillanat, hogy nem halogathatom tovább a gondolataim közzétételét.
Bizonyára nem én vagyok az egyedüli, akinek már feltűnt a munkába igyekvő Drága Rékánk a nevezett tényállásról készült startfotóinak ambivalens volta. Hogy milyen információkkal gazdagodunk az ominózus csendéleteket látva? A fényképek legtöbbjén csípőficamos terpeszben pózol. A vizslató tekintetek számára prédára bocsájtott, csupasz lábai jellemzően ott végződnek, ahol a szeméremajkai kezdődnek. A patacipőbe préselt pipaszár járóalkalmatosságainak pőreségéhez képest a felsőteste általában textillel alaposabban bugyolált... Rubint Réka testarányai lassan paródiába illőek, ezért meglehetősen mulatságos hatást kelt, ahogy a pucér pálcikák erőlködnek a becsomagolt deltás felsőtest egyensúlyozásáért. A fotók megszokott kelléke a fél arcot kitakaró napszemüveg.
Meggyőződésem szerint Rubint Réka méltán pályázhatna a legrosszabbul öltözött celeb címére. Amikor éppen nem olcsó utcalányszettre teszi le a voksát, és a ruhájával szemben amúgy nem lehetne kifogást emelni, akkor pedig többnyire a testalkatához nem illő öltözékkel rontja el az összképet. Valami tehát mindig balul sül el, bármennyire is igyekszik... No, de nem elkanyarodva az eredeti mondanivaló szándékától visszatérnék az alaphelyzetre...
A munkába indulós fotók további közös jellemzője, hogy a dolgozni igyekvő szupernő ritkán demonstrálja az erre irányuló buzgólkodási vágyát az Update irodában, többnyire a kertkapuban, illetve az irodaház előtt mászik lencsevégre. Az esetek szinte mindegyikében felesleges is lenne megemlítenie az iroda szót, mert a komplett megjelenése és a testbeszéde egészen más munkafrontra vizionálja őt.
A fenti képet látva egyértelműen egy sarkon, illetve az út szélén bevételszerző tevékenységet folytató nőtársamra asszociálnék. Ezt a hatást minden esetben erősíti bennem a kéjesen önimádó protézisének felkínálkozó villanása. A visszafogottabb szettjei között tallózva sem találok nevezett alkalomhoz illő öltözéket. A lenti képen látható megjelenés testesítené meg az úgynevezett business look fogalmát?
Hát persze! Csak ott, ahol ez a ruha a protokollnak megfelel...
Rubint Réka kicsit olyan számomra, mint akit félretájékoztattak arról, hogy a Pretty Womant újraforgatják, és a castingra jelentkezők közül mindenkinek magának kell a jelmezről gondoskodnia. Az a baj, hogy, amíg a film főhősének a történet végére sikerül kivetkőznie az ízléstelenségét, addig Réka, a Szupernő erre a jelek szerint képtelen.
Jó, most olyan fotelforradalmári gonoszsággal közelítettem meg a kérdést, holott pontosan tudom, Réka pozitív irányú változásáról álmokat szőni majdhogynem reménytelen vállalkozás. Jobban belegondolva miért is költene feleslegesen kifinomult üzletasszonyokhoz illő ruhatár beszerzésére, amikor az Update irodában leginkább csak futó látogatásokat eszközöl. Arra a pár pillanatra, amíg valamelyik asszisztenst egy PR-fotó erejéig kitúrja a helyéről, vagy amíg Perge Szilvikével kilakkoztatja a körmét igazán nem érdemes annyira kiöltözni.
Réka mindig a munka hősének verejtékes áldozatvállalási hevével átitatva teszi közzé a munkába indulós fotókat, Norbi pedig a kivételesen meg is érkező feleségét gyakran egyszerű látogatónak titulálja. Így volt ezen kép közzétételének esetében is.
Bevallom őszintén, én azon sem csodálkoztam volna, ha Norbi azt írja a kép mellé:
Ebédidőre rendeltem magamnak egy bevállalósnak tűnő macát egy gyors szaxira...
A stílus maga az ember, olvashatjuk oly gyakran Rékától is. Igen, egyetértek vele, az öltözködési stílus ugyancsak meglehetősen beszédes, ezért érdemes behatóbban tanulmányozni. A ruházkodási szokásait figyelve és elemezve róla kirajzolódó kép semmiben nem mond ellent annak, amit eddig is tapasztalhattunk vele kapcsolatban.
Könnyű, olcsó, magamutogató, felületes, feltűnősködő, önimádó, rámenős, kifinomult ízlésvilággal nem bíró
Vagy félreértettem volna valamit?