Már jó ideje szemet szúrt számomra egy különös jelenség Rubint Réka oldalán. Mintha csak bőségszaruból öntenék a kilátásba helyezett nyereménytárgyakat a különféle programajánlók, illetve árusított termékek bemutatóinak megosztásáért cserébe. A követőkből álló birkanyáj pedig ilyenkor gondolkodás nélkül bégeti, hogy osztva...osztva...osztva.... Az is feltűnt nekem, hogy az elhúzott mézesmadzag darabszáma messze nincs összhangban a beváltott ígéretekhez képest. Az utolsó jelentősebb eredményhirdetésnek már jó ideje, annyira régen volt, hogy visszagörgetve nem is találtam rá. Ezért fogtam magam, és 2014.09.16-tól kezdődően elkezdtem jegyzetelni Rubint Réka minden facebook bejegyzését. Szorgalmas kisdiák módjára rögzítettem a poszt jellegét, az elhangzó reklám kulcsszavait, egy idő után azok megosztóinak számáról is listát vezettem.
A mátrai tábor idejére felfüggesztettem a leltározást, de természetesen árgus szemekkel figyeltem, vajon sor kerül-e a kilátásba helyezett díjak szétosztására. A tételes jegyzetelést 10.07 dátummal folytattam. Az írásom végén közölt összesítő táblázat adatai tehát még több nyereményt tartalmaznának, de időközben az egy hét törlődött Rubint Réka üzenőfaláról, viszont a hiányzó reklámfelajánlások nélkül is elég megmosolyogtató következtetéseket vonhatunk le.
Úgy döntöttem, nem szánok arra időt, hogy a majd egy hónap reklámcunamiját tételesen feldolgozzam, ezért két mintatáblázattal szemléltetem az összefoglaló következtetéseim. Meggyőződésem szerint mind Réka követői mind a vele szemben ellenérzéseket táplálók számára egyértelmű lesz, hogy valóban aprólékos elemzés eredményeit kivonatolom.
Igaz, nem számítottam egyébre, ennek ellenére mégis megdöbbentett, hogy ebben az egy hónapban nem találtam ötnél több teljesen önzetlen bejegyzést a "SZÍV embertől". Minden megosztás közvetlen vagy közvetett módon egy meghatározott termékkört promotált, a teljesség igénye nélkül:
Alakreform edzések, Alakrefom magazin, Alakreform road-show, Alakreform tábor kihegyezve a befogadó szállodákra, Alakreform Centrum, Alakreform webshop, Norbi Update, Retro Aerobic, Bárány Attila, NIKE, Diamond Nails, AMN's, Power Plate, Fáy OXYGÉN, különféle éttermek
Teljesen elfogadhatónak találom a Rubint Rékától tapasztalható, agilis érvényesülési módot, a hozzá fűzött álszent körítést tartom felettébb irritálónak. Idézzük fel, hányszor förmednek rá a fittgyülisek - élükön a nagyasszonnyal - a józan észérveken alapuló megjegyzésnek hangot adókra, nevezetesen hogy mit keresnek az oldalon, ha nem szimpatizálnak Rubint Rékával? Valóban nem tűnik fel az idomított "kis" családnak, hogy pont az ő gondolkodás nélküli osztásuk következtében landol imádott idoljuk csikorgó vicsora a vele közel sem szimpatizálók üzenőfalán? Rubint Réka legnagyobb sajnálatára Magyarország lakossága nem kizárólag az őt csodáló zombikból áll. Hovatovább még olyan botor lelek is felbukkannak a saját hívei között, akik bár lelkesen osztanak, de a kilátásba helyezett nyereményről sem feledkeznek meg.
Számomra megdöbbentő, hogy ilyen bátran lehet dobálózni a reklámértéket jócskán növelő felajánlásokkal, a többségnek pedig lényegében fel sem tűnik, hogy ezen tárgyaknak csak a töredéke kerül a megosztókhoz. Valljuk be, lényegében ők sem teljesen önzetlenül viszik az imádott Királynő hírét! Az általam készített kimutatások tökéletesen rávilágítanak arra, hogy mindig a komolyabb ajándékok meglebegtetése esetén emelkedik drasztikusan a megosztási kedv, egyéb esetben elenyésző.
Akkor nézzük hát az elmúlt hónap összesített eredményeit! Először mellékelem a jutalomosztás közzétételét...
És a második adag...
Most pedig szeretném ismertetni azt a táblázatot, amelyben összehasonlítottam a felajánlásokat a beváltott ígéretekkel.
Két esetben olyan tárgy talált gazdára, amelyet fel sem ajánlottak. A Military Collection esetében ugyanis egy szett volt a megosztás ellentételezése, nem pedig egy fekete trikó. Az alakreform póló pedig nem tudom egyenértékű-e a motivation trikóval, ezért külön sorban tüntettem fel. Fenntartom a jogot, hogy tévedjek, mivel gyanús az is, hogy csupán 1 bögrét találtam az ajánlatok között, de 3 darab vándorolt a szerencsésekhez. A hibalehetőséget nem kizárva is elég beszédes a számsor. A meghirdetett tárgyak töredéke került kiosztásra.
Persze még lehetséges, hogy majd most hirtelen korrigálják a szívművekben ezt a malőrt, de nekem nincs ellenemre. A megosztók kapják is meg a jutalmukat, hisz elég sokan közülük lemennek kutyába néhány koncért. Ha így lenne, akkor még függőben van egy Rubint Rékával elköltendő étkezés is...csak szólok...
Mi lenne a végkövetkeztetés? Rubint Réka sokkal nagyobb bölcsességről tenne tanúbizonyságot, ha némileg redukálná az önmagáról szóló önzetlen szívkirálynő meséjét. A facebookon kirajzolódó profilja alapján ugyanis számomra kifejezetten érdekorientált, számító embernek tűnik. Ha pedig az, akkor ne felejtse el az ígért nyereményeket is számom tartani!
Szóval osztva vagy fosztva?
(Forrás: Rubint Réka facebook oldala, ez a cikk a fantázia szüleménye, a valósággal való egyezősége a véletlen műve, nem tehetek róla, élénk a fantáziám )
HA VALAKI BIZONYÍTANI TUDJA, HOGY TÉVEDTEM, KÖSZÖNETTEL VÁROM, NYITOTT VAGYOK AZ ÖNKRITIKA GYAKORLÁSÁRA!