Mielőtt a lájkoló beállt volna a Mester tanítványai közé, valami biztosítékot akart szerezni tőle.
-Meg tudod mutatni az életünk célját?
-Nem.
-Legalább az élet értelmét?
-Azt sem.
-Körvonalazni tudnád nekem a halál természetét és a síron túli életet?
-Nem.
A lájkoló gúnyolódva továbbállt. A követők megdöbbentek és elcsüggedtek, hogy mesterük ilyen rossz fényben s ennyire haszontalannak mutatkozott. A Mester viszont békítőleg így szólt:
-Mi haszna, ha érted az élet értelmét és természetét, de sosem élted és érezted azt? Inkább azon vagyok, hogy egyétek meg a pudingot, sem mint hogy spekuláljatok rajta!
-De Mester! Mikor érezzük meg, hogy elég felkészültek vagyunk-e arra, hogy a megfelelő pudingot kiválasszuk?
-Igen, Mester! Ha például szembe találjuk magunkat látszólag két egyformának tűnő pudinggal, amelyek csak árban tűnnek különbözőnek, az ego csapdájába esünk, ha az olcsóbbat választjuk?
-Mester! Szomjazom a válaszodra, mert magamtól eltévedek ezen szövevényes kérdések útvesztőjében. Mert az is lehetséges, hogy a választási lehetőséget szimbolizáló pudingok látszólag ugyanazon összetevőket kínálják...Kérlek, ne hagyd, hogy Maja illozórikus fátyla elválasszon minket a látás képességétől! Mester válaszolj, kérlek!
-Srácok! Hát, ilyen feledékenyek lennétek? Mit tanítottam Nektek? Na, hol van a látás igazi központja?
-De Mester! Pontosan idéztél?
-Fiam! Még mindig nem tanultad meg, ha elveszel a részletekben, nem láthatod meg a valóban lényegest? Az válasz abban rejlik, képes vagy-e átélni a valódi életérzést
-De Mester! Isten szemében nem válunk attól hivalkodóvá, ha holmi gőgtől indíttatva a kiválasztottak közé soroljuk magunkat? Hát nem előbb megy át egy teve a tű fokán, mint hogy egy gazdag ember bejusson a mennyországba? Nem a szerénység a legfőbb erényünk?
-
-Mester! Hogy lehet, hogy nem nézel Bennünket bolondnak emiatt a sok csacsi kérdés miatt?
-
-Mester! Azt hittem én rájöttem a puding titkára! Az Update azért állítja be magát prémiumnak, hogy az emberekben felébressze a feltétel nélküli elfogadás képességét, ééééésss....
-éésss...
-Igen! És az ember ekkor, azt mondja: légy boldog az extra profitoddal! Menj békével, és megbocsájtok! Ugye, te tudod, hogy így van?
-
Amikor a tanítványok már javában a délutáni meditációs gyakorlataikban mélyedtek el, a Mester azért fohászkodott az Úrhoz, a 10%-os szabály jegyében nézze el neki, hogy némileg az orruknál fogva vezette őket. Majd a tarisznyájából elővette a cég 2012 évi beszámolóját, és elégedetten summázta azt, hogy milyen szép bevételre tett szert.
------------------------------------------------------------------------
Bár az anekdota a kapzsi Mester titkaival véget ért, de az Update életérzésre még nem világítottunk rá kellőképpen. A Céginformációs szolgálat oldalán már elérhetőek a vállalkozásaik beszámolói, amelyek teljes körűen érzékeltetik, mennyire fedi a valóságot Norbert önsajnáltató kijelentése, miszerint alig marad valami:
Termelői ár x 1,27 + nagyker ár x 1,27 + szállítás 18% x 1,27 és boldogság, ha cég, a dolgozók, a kommunikáció után 10% marad.
Ez csak részkimutatás, azonban az arányokat jól szemlélteti, és elmagyarázza az update életérzés mibenlétét. Azért fizetsz többet a pudingért, hogy az Update boltok ki tudják termelni a franchise rendszer forgalmi jutalékát, illetve az ahhoz szervesen kapcsolódó jogdíjakat.
Most sem az élelmes bevételszerzési módot rovom fel Norbinak, hanem a hozzá kapcsolt álságos kommunikációt. A vásárló egyszer hol prémium az igényes termékek miatt, ha meg kiderül, hogy a termék ugyanaz, mint egy másik olcsóbb, akkor a vevő a felár fejében szeresse az Update életérzést? Közben folyamatosan megy a sajnáltatás, hogy az alapanyagok tehetnek mindenről, meg a számmisztikába illő árrésszámítás? Lehet-e valakinek a szavára adni, aki 10 mondaton belül rendszeres jelleggel többszörös önellentmondásba képes keveredni?
Ajánlom olvasásra az m.for.hu 2012 évi eredményekre vonatkozó elemzését:
http://www.mfor.hu/cikkek/Csanyi_bukott__Schobert_Norbinak_penzesot_hozott_a_cege.html
Ha valaki veszi a fáradtságot és letölti a Norbi cégek vállalkozásainak éves beszámolóját feltűnhet az az aprócska tény, hogy a cég által kimutatott személyi jellegű ráfordítások közel sem Norbi azon meséjét igazolják, miszerint emberek százainak ad munkát. A dolgozók munkabérét nem ő termeli ki, hanem a boltosok, akik sodródnak a franchise árral. Ők, akkor is tartoznak a bérekkel, ha éppen ehetetlen, agyonégett új termékek árválkodnak a polcokon. Nem a címkeárus fizet bért, hanem a gyártó cég. Ugye, arról senkinek nincs illúziója, hogy az Update termékek nagy része a piacon fellelhető, maximum más köntösben, más néven? Mint az elemzés is mutatja a cég 13,8 milliós saját tőkéje a fedezete 250 milliós kötelezettségeknek.
Update életérzés -lájk?
(Forrás: szaboattila.hu, Anthony de Melo után szabadon, A puding próbája/revolúció cikk képei, mfor.hu, Norbi Update facebook oldala)