Norbi néhány nappal a vakációjuk kezdete előtt az alábbi képpel illusztrálva adta hírül, hogy forgatnak. Csak így, a rá jellemző szófukarsággal. S hogy az Intercontinentalban szűkre szabott öltönyösen miért feszít, mint köpőlégy a trágyás talicskán? Már most sejteni lehet, miért vette igénybe a dadogós stílusbajnok a visszafogottan elegáns helyszínt. A hirtelenjében kimosakodott harci dísz azt hivatott hírül adni, hogy az Update tőzsdére került, a befektetőktől származó tőkeinjekcióval pedig világ körüli hódító hadjáratra indul a brand.
A nagy szabású válalkozás közhírré tételéhez kétségtelenül jobban illik ez az imázs, mint az alábbi képen látható sutyerák celebmez...
Az igazi problémát viszont abban látom, hogy ha kívül át is lehet vetkezni, de "belül" sajnos nem...
A Lowcarb Vezérrel készített, a tőzsdei megjelenést promotáló, első nagy interjúban már elhangzott az a szófordulat, miszerint ezzel az aktussal a kisember, az Updatenek elkötelezett vásárló is lehetőséget kap a cég sorsának alakításában. Bezzeg, amikor az önmagát megváltó jótétlélekként pozicionáló Schobert urat hétköznapi segítségkérők szólítják meg a facebook üzenőfalán, akkor nem nyílik meg sem a teflonszív, sem az együttműködési szándék reményéből épült mesebeli híd! Az még a jobbik eset, ugyanis nem egyszer fordul elő, hogy kis hazánk önjelölt népmesei hőse hagyományőrző jellegű, biznicmen csűrdöngölővel tapos bele az őt megszólító, immáron potenciális részvényvásárló lelkébe.
Figyeljük meg az alábbi párbeszédfolyamban megnyilvánuló öncélú rosszindulatot és kivagyiságot!
Igen, ez a fajta lenéző kisstílűség jellemzi a valódi Norbit, pedig ha becsvágyó terveit nem szeretné veszélyeztetni önnön primitívsége által, tanácsos lenne moderálnia magát.
Norbert egy 17 fős, szűk stáb élén, óriásit álmodva akarja átlépni az ország határait, de amit kínálni tud valóban arra érdemes? A kérdés megválaszolására tett kísérletem abból a tapasztalásból fakad, amelyet a Norbi Updatenek egykor még hívő, kisember vásárlóként szereztem. Adva van egy kódrendszer, amely megalapozottságának szilárdsága a franchise hálózat megnyitása óta rohamosan devalválódik. A Schobert Elnök Úr által ügyesen összeollózott táplálkozási rendszer 1-2-3 később 4-es kódok alapján rangsorolja az élelmiszereket. Az Update1 brandben is visszaköszönő egyes kód az ideális testsúly élérésére illetve megtartására tett kísérlet abszolút szabad jelzésével egyenértékű. A boltok megnyitása óta viszont ez az egyezményes jel jócskán leértékelődött és elvtelenné vált. Már hosszú ideje kizárólag az a termék Update1, amely a Norbi boltok polcain landol.
Az Update termékpaletta bemutatásával számos bejegyzésben foglalkoztam, de most sem tudom mellőzni annak megemlítését, hogy Norbi milyen szűkös és minőségileg vitatható választékra alapozza az ambiciózus törekvéseit. A boltokban fellelhető késztermékek nem egyedi fejlesztésűek, sokkal inkább a piacon már megtalálható alakbarát kínálat túlárazott, átcímkézett alternatívájaiként jellemezhetőek. A csökkentett szénhidrát tartalmú pékáruk zöme pedig a mélyhűtött létből kétféle módon kerül a pultokra, vagy helyben sütik át, vagy egyszerűen kifagyasztják őket. Nem irigylem a franchise mókuskerékbe belépő vállalkozókat, mert a kétes megítélésű, csillagászati árú termékekkel valójában ők viszik vásárra a bőrüket.
A brand hitelessége alapjaiban még mindig Norbinak a testzsírok csökkentése ellen vívott több évtizedes törekvésén alapszik. A történet szépséghibája ott kezdődik, hogy a saját szavahihetősége már jócskán megfakult. Ez minek köszönhető? Főként annak, hogy az életmódrendszer emblematikus alakja sem képes tartani a súlyát, a családjában ez a jelenség ugyancsak tetten érhető. A karosszériája restaurálása tett aktuális törekvései pedig kacagtatóbbnál-kacagtatóbbak. Parasztdiéta, kenyérdiéta, csokidiéta, megannyi rapid próbálkozás hivatott eltüntetni a pocakot és a zsírciciket.
Norbertünk viszont még mindig kockahastudattal védi a nem létezőt, pedig már egyre többeknek szúr szemet, hogy az állítólagosan zseniális rendszerétől való kilengése szokásrendszernek tekinthető...
A fenti kép remekül illusztrálja a Norbi jelenség esszenciáját. Mint már számtalanszor bebizonyosodott, szinte véletlenszerűen érkeznek tőle a különféle magyarázatok. Nem vagyok edző... Mókás kijelenteni ezt a tényt egy olyan oldalon, amelynek duci emberekkel tarkított fejlécén ott virít az öndefiniáló felirat. Nincs pocakom, nem lóg a mellem. Hát, persze! Célszerűbb lett volna azt írni, hogy csak elfelejtettem megnézni az ezt szemléltető egy nappal ezelőtt készült, nyaralási fotókat. És hogy a formája vesztett testalkatra érkező kritikákat milyen szakmaisággal reagálja le a tőzsdére igyekvő részvénytársasági elnök úr?
Nincs azon mit csodálni, ha a brand határon túli bevezetésére inkább kerestek egy a kilétét tekintve eddig még titkolt, prominens sportolót. Valljuk be, mókás lett volna a pufi, dadogós gnóm, amikor különféle idegen nyelvek valamelyikén próbálja meg kimondani a szénhidrát szót! Mint azt a legújabb Update reklámspot is tanúsítja, erre még az anyanyelvén is képtelen. Mit ne mondjak, hatalmasat kell alakítania a világsztár fantomnak, ha ezt a bugyuta márkanevet össze akarja kapcsolni az egészségtudatos táplálkozással! Remélhetőleg azt nem kell elmagyaráznia a nagy világnak, miért érdemes sokszoros áron megvenni az Update pudingot, amikor a részvénytársaság tulajdonosa is a lényegesen barátibb áron kínált, konkurens termékre esküszik.
Nem tudom, ki hogy van vele, én elvből sem szoktam olyan árucikkeket vásárolni, amelyekhez hírességek szimpla haszonszerzés reményében adják a nevüket. Ki hiszi el, hogy egy állítólagosan világhírű sportoló pont az Update termékektől szeretne robbanékony formába kerülni? Bár, erre minden esélye meglehet, csak azon nem a sportolói versenyformát értjük.
Schoberték néhány nappal ezelőtt Klicskoval pózoltak. Esetleg ő lenne a szuperhiteles idol? Az ő családjáról sajnos már tudható, hogy könnyen pénzre váltható a tisztességük... Vlagyimirt is jól megfizethette a nyugat, hogy olyan elkötelezetten vállaljon szerepet az ukránok totális anarchiába hajszolásában...
Talán célszerűbb lenne, ha a nemzetközi kampány élére a titokzatos Dr. Schwarz állna! Elvégre nem ő, aki a frenetikus Update termékek csodareceptjének megálmodója? Helyette még jobban el tudnék képzelni egy népszerű rajzfilmfigurát, aki jól tükrözné az Update szórakoztató, mesemondási hajlandóságát.
Véleményem szerint valami nagy hiba csúszhatott az emberiség működésének gépezetébe, ha az Update fentebb felvázolt terjeszkedési törekvése sikerrel jár.
Számomra már az is rejtély, hogy szimpla fogyasztói minőségben ilyen kritikus tömegben fordulnak elő azok, akik bedőlnek az Update szemfényvesztésnek, de hogy befektetni kik szándékoznak egy ilyen tipikusan ügyeskedésre épülő vállalkozásba?
Aki paraszt Norbival tart? Buksz index Update módra? Idővel úgyis elválik, hogy elég-e a sikerszomjas akarnok törekvés...
( Forrás: Norbi Update, Rubint Réka facebook oldala és Szabó Katalin kiváló montázsai úgy, mint: magazincímlap, zárókép)