Schobert Norbert és Rubint Réka párosa maximális hatékonysággal aknázza ki népes követői táborral büszkélkedő facebook oldalát. Jómagam nem vagyok marketing-szakember, a reklámok világával való találkozásaimat is igyekszem kordában tartani, ezért mindaz, amit a következőkben leírok pusztán a képzelet szüleménye, gondolatmenetem a valósággal való bárminemű egyezősége a véletlen műve.
Schoberték sem tűnnek képzett reklámszakembernek, első ránézésre viszont azt a benyomást keltik, mint akikre a messziről jött emberek joggal mondják: az édesanyjukat is eladnák 2 forintért.
Csekély időráfordítással feltérképezhető az Update házaspár szponzori köre, könnyen képbe kerülhetünk az általuk reklámozott termékek palettájából. Reklámban elsősorban Schobertné jeleskedik, rendszeres időközönként azonban mindketten közkinccsé teszik a világrengető statisztikai adataikat, amelyek alapján vonzerőt képviselhetnek a hirdetők számára. Nem tudom, ezen érdeklődők közül hányan vizsgálják behatóbban Schoberték valós látogatottságot tükröző eredményeit, ugyanis a rossz nyelvek szerint gyanúsan sok az indonéz és maláj követőjük. Az is elgondolkodtató tény, hogy a dinamikusan növekvő, kiemelkedő lájkolói tömeg mellett az oldalaikon aktív tagok száma százalékos arányában alig változik. Összehasonlítva az életmód és sport területén hasonló aktivitású és szerkesztői elveket követő facebook oldalakkal nagyon torz képet mutat az aktív tagjaik arányulása a tetszésüket odaajándékozókéhoz viszonyítva.
Agresszív követőgyűjtésük egyik fő módszere a nyereménysorsolás, amely jellemzően Rubint Réka oldalán fordul elő, amikor is Amnésia, Nike ruházati termékekért, saját márkás ajándéktárgyakért, illetve alakreform táborokon való részvételért folyik a versengés. A reklámcélzattal megrendezett sorsolásaik során már eddig is találkozhattunk egy érdekes jelenséggel. A nyertesek valamilyen rejtélyes okból kifolyólag, jellemzően azok közül kerülnek ki, akik élethivatásszerűen csodálják a guggolás koronázatlan királynőjét. Egy percig sem sajnálom tőlük a trófeát, mert ha valós profillal tolmácsolják imádatuk szívecskés nyáltengerben lubickoló megnyilvánulásait, az elvtelen színezetű, leszbikus hajlamokat felfestő udvarlásözönt, akkor egy giccses bögre vagy egy Power Plate bérlet elenyésző haszon ahhoz képest, amit az ismerősi kör rosszallásából bezsebelnek ezek a fanatikus rajongók.
Bögre, vagy naptár sorsolása mégsem olyan volumenű esemény, ahol közjegyzők hadát illene összecsődíteni azt vizslatni, hogy a játékban minden becsületes módon zajlott-e. Ha kebelbarát a nyertes, istenem! Az erkölcs nem mindig áll a legjobb megoldások útjában! Ellenben, ha ennél nagyobb a tét, nem ártana tisztességesnek látszani, ha már valaki nem az.
Történt az, hogy Lowcarb Norbert és Lowcarbné az Egészség iskolája elkövetkező adásait a hajduszoboszlói Hotel Délibábban forgatták. A közétett posztjaik tanúbizonysága szerint nagyon elégedettek voltak mind a helyszínnel mind a kiszolgálással. Réka még azt is kilátásba helyezte, hogy a szállodában tábort is tartanak. Schobert Vezérigazgató nagyvonalúnak tűnő módon, ajándékként kínált fel 2 személyre szóló wellneshétvégét, ha a lájkolók és a megosztók megindokolják, miért húz a szívük a Délibábba.
Számomra ezen a ponton két lehetséges forgatókönyv körvonalazódik:
- Schoberték már megállapodtak a hotellel. Fényezték önnön reklámpotenciáljukat, cserébe kaptak egy kisorsolandó hétvégét, amit Norbert saját jótéteményének állított be.
- Szó sem volt semmilyen hétvégéről, csupán az egész hátterében a szokásos lájk- és megosztóvadászat állt.
A nyertes személyének közzététele pillanatában mindkét verziót el tudom képzelni. A wellneshétvége szerencsés tulajdonosa egy Simon Kata nevet viselő hölgy, aki távolról sem ismeretlen Schoberték számára. Simon Kata annak a Kalácskának a párja, akit az oldal követői azért vannak a jó barátok címszó alatt már behatóbban ismerhetnek. Ő Schoberték szinte egyedüli barátja, akivel gyakran szerveznek közös, szabadidős programokat legyen szó együtt elköltött vacsoráról, hétvégi szállodázásról, illetve szilveszteri Maldív nyaralásról. Kalácska ezen túl – ha hinni lehet a híreszteléseknek – az Update boltok labirintus bonyolultságú berendezéseinek kizárólagos kivitelezője is. Simon Kata ennek a derék embernek a társa néhány hónapja, de már így is több alkalommal láthattunk róluk Schoberték által megosztott fotót, amint együtt múlatják az időt.
Ezen előzmények ismeretében mekkora a valószínűsége, hogy Simon Katát Fortuna Schobert Norbert erőteljes kacsintása nélkül jelölte ki? Ha ez lenne az első kamugyanús akció az Update háza táján akkor sem hinném, de ismerve a Lowcarb vezér szenvedélyes hajlandóságát a népmesei elemek gyakori felhasználásáról akár fogadni is mernék arra, hogy itt bizony csúnya tréfa tanúi lehetünk. Valakit mindenképpen lóvá tettek: vagy a nyereményt felajánló szállodát, vagy egyszerűen ennyire tiszteletlenek a követőikkel szemben. Mérhetetlenül színvonaltalan akció egy magát brandként aposztrofáló oldaltól, amely lényegében állandó tudathasadásos állapotban van Schobert Norbert egymást kergető nagyzolási hóbortjával és dagadtkorabeli kisebbségi komplexusával. Az Update és guggoló szekta követőinek házi jutalomosztását megoldhatnák ennél stílusosabban is. Talán készülőben az esedékes szökés, amelynek során a „szerencsés” nyertesek plusz ajándékként személyesen Schobertéktől kapják az esti wellnes jóéjt puszit, illetve ágyba a reggeli kávét?
„A mázli hosszú távon már képesség kérdése.”
Update: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=786608368018402&set=a.786605394685366.1073742264.125623577450221&type=1&theater
Ez a fotó a 2014. áprilisi alakreform táborban készült, ahol Kalácska és a "szerencsés" nyertes előgyakorolnak a szállodai hétvégére. Norberttel együtt igyekeztek lemaradni a fotókról, de a mámoros buli heve csak a fényképezőgép elé csalta a fitnesspár barátait.
(Forrás: Norbi Update facebook oldala, Kata Lovas figyelt fel a hamisság lehetőségére,köszönet neki az éleslátásért, - fotó net, storyonline)